сряда, 21 юни 2017 г.

Бразилски царевичен сладкиш Йеда





Никога не съм предполагала, че от една консерва царевица може да се получи толкова фин и вкусен сладкиш. Моя позната от Бразилия ме почерпи с него и ми разказа буквално с две думи как се приготвя. Гарантирам, че по-лесен за приготвяне сладкиш няма! Поне аз не бях правила. Споделям го с вас, защото съм убедена, че и вие като мен ще сте любопитни да го опитате. Ще останете очаровани от мекотата, сочността и вкуса на този типичен бразилски сладкиш. Разбира се, нарекох го на нея. Благодаря, Йеда за чудесната рецепта!

Продукти за правоъгълна форма 20/30 см:

4 яйца
60 г меко масло
100 г кокосови стърготини
200 г отцедена царевица от консерва
1 консерва подсладено кондензирано мляко (300 г)
1 ч.л. бакпулвер
ванилия

Приготвяне:

* Сложете всички продукти в блендер и ги смелете фино. Намаслете тавичката с масло и поръсете с брашно. Изсипете сместа и изпечете сладкиша за около 15 минути във фурна, загрята на 170*. Охладете и поднесете. Да ви е сладко!

*** Обещах, че ще е лесно. Сладкишът се приготвя буквално за 5 минути и е без брашно. Аз нямам достатъчно голям блендер или подходящ кухненски робот, който да събере наведнъж всички продукти. Наложи се първо да смеля заедно царевицата, млякото, маслото и яйцата и след това в купа ги разбърках с останалите продукти. Получава се сравнително рядко тесто, което се изпича много бързо. След печене сладкишът остава мек и сочен. Няма вкус на царевица, но тя му придава хубав жълт цвят и плътност. Йеда го беше поръсила с малко пудра захар, а аз реших да го поднеса със заквасена сметана и ванилия.





Няма коментари:

Публикуване на коментар