събота, 18 март 2017 г.

Постна лютеница




Научих още една чудесна българска рецепта от монтанския край. Когато приятелката ми Нина ми каза как я приготвя, попитах: " Защо лютеница? Та тук има картофи! И защо постна? Всяка лютеница е постна!". Тя ми отговори, че я наричат лютеница, защото е бъркана, а постна, защото в нея няма дори и олио. Само сол. Никакви подправки, нищо. Бях силно впечатлена и така ми се дояде, когато Нина ми разказваше колко е вкусно да си топнеш топъл залък с препечена коричка в постната лютеница. Не се стърпях да предложа и на вас тази семпла и вкусна българска гозбица, особено по време на текущия Великденски пост. Надявам се да ви хареса, а на Нина благодаря от сърце!
   

Продукти:

1/2 стрък праз
4-5 картофа
6-7 сухи червени чушки за пълнене
сол




Приготвяне:

* Сварете сухите чушки докато омекнат. Отцедете ги и след като се охладят изстържете с нож меката вътрешност.

* Измийте добре картофите и ги сварете до омекване без да ги белите.

* Нарежете праза на ситно и го посолете. Стрийте го в хаванче за да омекне. Сипете чушките и също ги счукайте за кратко. Обелете горещите картофи и един по един ги прибавете към праза и чушките. Стрийте добре и тях докато получите сравнително гладка маса. Сервирайте лютеницата леко топла или студена. Да ви е сладко!






1 коментар:

  1. Това е точно по мой вкус, Йоли - разкошно предложение!
    Благодаря, поздрави и честита пролет!

    ОтговорИзтриване